- Co reguluje niniejszy dokument?
- Polityka– niniejsza Polityka prywatności i cookies, sporządzona w celu zapewnienia przetwarzania danych osobowych użytkowników w sposób zgodny z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO), a także z przepisami krajowymi, które uzupełniają to rozporządzenie.
- Strona– strona internetowa, działająca pod adresami r-legal.pl oraz www.adwokatrodacka.pl, prowadzona przez Katarzynę Rodacką, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Katarzyna Rodacka, z siedzibą pod adresem 31-542 Kraków, ul. Mogilska 13B/4, NIP 5130140104, REGON 387633828.
- Użytkownik– każda osoba, która korzysta ze Strony, choćby nie podjęła żadnej akcji na tej Stronie;
- Klient- osoba zainteresowana podjęciem współpracy z Administratorem lub osoba, która zawarła umowę o realizację usługi prawnej na jej rzecz;
- Dane wrażliwe- dane osobowe szczególnej kategorii, w szczególności dane osobowe ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe lub przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzanie danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej, danych dotyczących zdrowia lub danych dotyczących seksualności i orientacji seksualnej osoby fizycznej;
- Dane dotyczące wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa- odrębna kategoria danych osobowych, wymagająca spełnienia szczegółowych przesłanek bezpieczeństwa, wynikających z RODO;
- Dane osobowe- informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej na podstawie jednego lub kilku czynników np. na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub danych, gromadzonych za pośrednictwem plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. ciasteczka)- pliki tekstowe, zawierające dane informatyczne na temat zachowań użytkownika, umieszczane na urządzeniach końcowych, z których korzysta (np. komputerach, tabletach itp.) przez serwisy internetowe, z którymi się łączy.
3. Kto przetwarza dane osobowe Użytkowników, czyli kim jest Administrator:
Administratorem danych osobowych Użytkowników Strony oraz Klientów jest Katarzyna Rodacka, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka Katarzyna Rodacka, z siedzibą pod adresem 31-542 Kraków, ul. Mogilska 13B/4, NIP 5130140104, REGON 387633828, e-mail: kontakt@r-legal.pl, tel. +48 516160748.
4. Jakie dane osobowe mogą być przetwarzane?
- Administrator może przetwarzać następujące kategorie Danych osobowych Użytkowników:
- Imię i nazwisko;
- Adres zamieszkania/prowadzenia działalności;
- Numer telefonu kontaktowego;
- Adres e-mail;
- NIP (w przypadku osób, prowadzących działalność gospodarczą);
- inne Dane osobowe, podane dobrowolnie przez Użytkowników w celu wyceny usługi prawnej lub jej realizacji- na zasadach opisanych w ust.2.
- W przypadku podjęcia współpracy lub przesłania przez Użytkownika zapytania odnośnie współpracy Administrator może przetwarzać dane osobowe w zakresie udostępnionym przez Użytkownika, co może dotyczyć również danych osobowych wrażliwych, w tym odnośnie zdrowia, przekonań, pochodzenia i innych, a także odnośnie wyroków skazujących oraz naruszeń prawa.
- Dane, o których mowa w ust. 2 są niezbędne dla celów realizacji umowy łączącej strony lub dla podjęcia działań przed jej zawarciem
- Administrator dochowuje najwyższej staranności w zakresie ochrony danych osobowych, o których mowa w ust.2.
- Administrator może również przetwarzać Dane osobowe w zakresie udostępnionym przez Użytkowników na portalach społecznościowych.
W szczególności Administrator może przetwarzać imię, nazwisko, pseudonim, dane o wykształceniu, zatrudnieniu, miejscu zamieszkania, a także wizerunek (zdjęcie) i inne.
5. W jakich celach i na jakiej podstawie Administrator może przetwarzać dane?
- Podstawą przetwarzania Danych osobowych Użytkowników stanowią:
- niezbędność przekazania Danych dla wykonania umowy łączącej strony lub podjęcia działań przed zawarciem umowy(art. 6 ust. 1 lit. b RODO)- odnośnie realizacji usługi prawnej przez Administratora na rzecz Klienta, jak również w przypadku skierowania zapytań do Administratora w formie elektronicznej,
- zgoda na przetwarzanie danych ( 6 ust. 1 lit. a RODO)- w przypadku wyrażenia zgody na instalację plików cookies, a także w przypadku aktywności Użytkowników na profilach społecznościowych Administratora;
- ochrona prawnie uzasadnionych interesów Administratora ( 6 ust. 1 lit. f RODO) – w przypadku skierowania zapytań do Administratora w formie elektronicznej, w celu dochodzenia roszczeń przez Administratora lub zabezpieczeniem się na wypadek roszczeń osób trzecich oraz wywiązania się przed Administratora z obowiązków nałożonych przez prawo.
- Dane w ramach profili Użytkowników w mediach społecznościowych przetwarzane są wyłącznie w celu umożliwienia korzystania z profilu Administratora poprzez następujące aktywności Użytkowników:
- polubienie/obserwowanie/udostępnienie profilu lub postu Administratora;
- dodanie komentarza, wysłanie wiadomości prywatnej oraz inne aktywności na profilu Administratora.
- Dane osobowe przekazywane przez Użytkowników będą przetwarzane w następujących celach:
- obsługi korespondencji elektronicznej, skierowanej do Administratora;
- realizacji umowy łączącej strony lub podjęcia działań przed zawarciem tej umowy;
- wystawienia dokumentu sprzedażowego (faktury imiennej);
- w celach kontaktowych;
- umożliwienia korzystania z profilów Administratora w mediach społecznościowych.
- Dane osobowe, po uzyskaniu uprzedniej zgody Użytkownika, mogą być również wykorzystane w celu przeprowadzenia działań marketingowych i promocyjnych Administratora, w tym poprzez wysyłkę informacji handlowej za pomocą poczty elektronicznej (Newsletter), przy czym w przypadku korzystania z profilu Administratora w mediach społecznościowych sama aktywność w ramach tego profilu oznacza zgodę na odbiór treści marketingowych, umieszczanych przez Administratora na tym profilu.
- Zgoda na udział w akcjach marketingowych lub promocyjnych Administratora, w tym na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą poczty elektronicznej, może być w każdym czasie wycofana poprzez wysłanie zgłoszenia na adres e-mail Administratora kontakt@r-legal.pl lub poprzez usunięcie aktywności na profilu Administratora w mediach społecznościowych lub zaprzestanie obserwowania tego profilu.
- Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w pkt. 5 Administrator usuwa trwale dane Użytkownika z bazy Newsletter.
- Podanie przez Użytkowników Danych osobowych jest dobrowolne i konieczne do realizacji celów przetwarzania.
6. Komu Administrator może przekazać dane osobowe Użytkowników?
- Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane następującym podmiotom zewnętrznym:
- firmie hostingowej;
- współpracującym zewnętrznym podmiotom, których przedmiotem działalności jest działalność prawnicza (np. innym kancelariom adwokackim lub aplikantom);
- współpracującemu zewnętrznemu podmiotowi, zapewniającemu obsługę biurową (sekretariat);
- firmom zapewniającym obsługę informatyczną Administratora;
- firmie zapewniającej obsługę rachunkowo- księgową;
- firmom kurierskim oraz Poczcie Polskiej (w zakresie wysyłki korespondencji).
- W ramach prowadzonej działalności Administrator może korzystać z usług podmiotów, zlokalizowanych poza EOG (np. Google Analytics), jednak dokłada w tym zakresie szczególnej staranności, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych Użytkowników oraz zminimalizować zakres ich ewentualnego przekazywania.
7. Jak długo Administrator przetwarzane dane osobowe?
- Administrator nie przetwarza Danych osobowych dłużej niż jest to niezbędne.
- W szczególności Administrator przetwarza dane:
- Klientów, z którymi zawiera umowę o realizację usługi prawnej- przez okres 6 lat od daty ostatniej czynności wykonanej w ramach tej usługi;
- Użytkowników w zakresie wyceny usługi, kiedy nie dochodzi do zawarcia umowy- do czasu zerwania negocjacji/kontaktu;
- osób otrzymujących Newsletter- do czasu cofnięcia zgody na to przetwarzanie przez Użytkownika;
- osób kontaktujących się z Administratorem- niezwłocznie po ustaniu celu, dla którego doszło do kontaktu lub dłużej z uwagi na uzasadniony interes Administratora, jednak nie dłużej niż 6 lat (okres przedawnienia roszczeń).
- Czas przetwarzania Danych osobowych Użytkowników w mediach społecznościowych uzależniony jest od formy aktywności Użytkownika w ramach profilu Administratora i wynosi:
- do czasu usunięcia aktywności Użytkownika w ramach profilu (np. usunięcie komentarza, posta, zaprzestanie obserwowania profilu itp.);
- do czasu przechowywania danych statystycznych przez dany portal, zgodnie z regulaminem danego portalu (np. 2 lata w przypadku portalu Facebook);
- do czasu załatwienia sprawy kontaktującej się osoby- w przypadku wiadomości prywatnej;
- do czasu upłynięcia terminów przedawnienia roszczeń lub innych ustawowych terminów (np. w związku z koniecznością przechowywania faktur)- w przypadku zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem.
8.Jakie uprawnienia mają Użytkownicy w zakresie przetwarzania ich danych osobowych:
- Użytkownicy, których Dane osobowe są przetwarzane w ramach działalności Strony mają następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych;
- prawo do otrzymania kopii danych;
- sprostowania swoich danych;
- ograniczenia ich przetwarzania;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- prawo do żądania usunięcia danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Prawo do żądania usunięcia danych może zostać opóźnione w czasie ze względu na konieczność przetwarzania w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń w związku z zawartą umową sprzedaży- z uwagi na uzasadniony interes Administratora.
- Skorzystanie z uprawnień, o których mowa w ust. 1 lub 2 może nastąpić poprzez kontakt z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail kontakt@r-legal.pl lub korespondencji tradycyjnej, skierowanej na adres Administratora: ul. Mogilska 13B/4, 31-542 Kraków.
- Kopia danych, o której mowa w pkt. 1 lit. b) dostarczana jest w formie elektronicznej, chyba że Użytkownik zaznaczy, że powinna być przekazana w innej formie. Pierwsza kopia danych jest bezpłatna.
- Administrator niezwłocznie rozpatruje żądanie Użytkownika, nie później jednak niż w ciągu 1 miesiąca od jego wpłynięcia. W tym samym terminie informuje Użytkownika o sposobie załatwienia jego sprawy, w tym o okolicznościach określonych w pkt. 2, jeżeli występują.
9. Czym są pliki cookies i dlaczego się je stosuje?
- W ramach prowadzonej strony internetowej Strony Administrator korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek). Definicja ciasteczek znajduje się na początku dokumentu.
- Pliki cookies są niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Strony, ale mogą również służyć innym celom, wskazanym w niniejszej Polityce.
10.Jakie decyzje odnośnie cookies może podjąć Użytkownik?
- Akceptacja stosowania plików cookies następuje poprzez udzielenie dobrowolnej, wyraźnej zgody przy pierwszej wizycie na Stronie za pomocą naciśnięcia przycisku „Zgoda”.
- Zmiana decyzji odnośnie stosowania plików cookies może zostać dokonana przez Użytkownika za pomocą zmiany odpowiednich ustawień w przeglądarce internetowej, z której korzysta.
- pliki cookie związane z Google Analytics– stosowane w celach analitycznych Administratora (pozwalające na analizę zachowań Użytkownika, w tym tworzenie statystyk, zbierane w celu ulepszenia działania strony internetowej);
- ciasteczko umożliwiające lokalne przechowywanie danych w zakresie komentarzy (e-mail, podpis)- umożliwiające zapamiętanie Użytkownika;
- ciasteczko odpowiadające za akceptację cookies– umożliwiające zaakceptowanie cookies na stronie;
- WordPress Smush– ciasteczko, nie oddziaływujące bezpośrednio na Użytkowników strony internetowej Administratora, stosowane w celu optymalizacji obrazów, a w konsekwencji w celu przyspieszenia działania strony internetowej Administratora, ciasteczko dokonuje subskrypcji Newslettera tylko Administratora; Smush wykorzystuje tzw. Stackpath Content Delivery Network, który może przechowywać logi witryny o Użytkownikach przez okres 7 dni; wtyczka ta korzysta z usług poczty elektronicznej innej firmy (Drip), jednakże serwis Drip zbiera dane wyłącznie o Administratorze; więcej informacji pod adresem https://www.stackpath.com/legal/privacy-statement/ .
- ciasteczka zapewniające Użytkownikom korzystanie z usług oferowanych przez portale społecznościowe (usługi dostawców zewnętrznych, Facebook, Instagram), w tym umożliwiające udostępnianie treści.
12. Jak Administrator dba o bezpieczeństwo danych osobowych?
- Administrator zapewnia bezpieczeństwo powierzonych danych osobowych poprzez zastosowanie odpowiednich procedur wewnętrznych, organizacji pracy, a także odpowiedniego sprzętu i rozwiązań informatycznych.
- Administrator wdraża procedurę postępowania w przypadku wystąpienia ewentualnych incydentów ochrony danych osobowych.
- Administrator dba o to, aby dane były przetwarzane jedynie w prawnie uzasadnionych celach, w jak najmniejszym możliwym zakresie oraz w jak najkrótszym możliwym czasie, z poszanowaniem praw, które przysługują w tym zakresie Użytkownikom.
- W szczególności Administrator zapewnia, że przekazywanie informacji pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem będzie miało charakter poufny dzięki zaszyfrowaniu połączeń poprzez użycie Certyfikatu SSL (Secure Socket Layer).
13. Co jeszcze muszę wiedzieć?
- Niniejsza Polityka wchodzi w życie z dniem 1.05.2021 r.
- Administrator zastrzega sobie prawo do bieżącego aktualizowania niniejszej Polityki. Wszelkie zmiany będą publikowane na bieżąco na stronie internetowej Administratora.